CVEĆARSTVO I PROFIT
Zarada od proizvodnje cveća može biti izuzetno isplativa ukoliko se pravilno planira i ako se uzme u obzir sezonski faktor i raznovrsnost proizvoda. Zarada je olakšana i ako se proizvodnja usmeri ka ciljanim kupcima odnosno ukoliko se proizvodnja uredi tako da u ponudi imate cveće cele godine a ne samo tokom prolećno letnje sezone čime omogućejete sebi da radite jedan lep i kreativan posao koji može da vam donese i značajnu finansijsku dobit.
KAKO SE POČINJE?
Ako ste podigli plastenik sa malo para a još uvek niste rešili čime da se bavite, što je svakao retkost, možda vam se proizvodnja i prodaja cveća učine interesantnim.
Proizvodnja cveća započinje odabirom odgovarajućih cvetnih sadnica i odlukom o tome koje vrste cveća želite da gajite. Raznovrsnost je ključ, kako biste se prilagodili potrebama lokalnog tržišta. Baštensko cveće je posebno popularno, jer mnogi ljudi žele da urede svoje dvorište ili terasu. Zbog toga je potrebno da već tokom zimskih meseci krenete sa proizvodnjom kao bi bili spremni za proleće.
SAVETI ZA POČETNIKE
Važno je razumeti lokalno tržište cveća. Istražite potrebe i želje kupaca. Proučite koje vrste cveća su najtraženije, kada je najviša cvetna sezona, i koje posebne vrste mogu biti profitabilne. Na primer, sezonsko cveće može doneti dobar prihod tokom prazničnih perioda i posebnih događaja. Razmislite i o tome da budete drugačiji od ostalih pa ponudite nešto van standardnoga sortimana. Ključ uspeha je i u razgovoru. Pitajte, gledajte, informišite se. Posetite neki sajam cveća, vidite šta je trend, šta se traži ali i šta bi moglo da se prodaje a nije u standarnoj ponudi. Nakon svih prikupljenih informacija, odlučite da li se bacate na proizvodnju sezonskog cveća ili u saksijama.
Još jedna veoma važna stvar je da se dobro informišete o cveću koje ste rešili da gajite i prodajete gde mislim na to da se ne informište samo o tome da li ga treba više ili manje zalivati ili voli sunce ili senku. Ne!!! To znaju svi. Vi o cveću morate da znate sve. Kako se sadi, kada, gde je najbolje da se posadi, kakvo zemljište traži, čime da se đubri i neguje. Ponudite pomoć, savet oko brige i nege. Ukoliko ste u mogućnosti za veće porudžbine osigurajte prevoz. Jednom rečju budite enciklopedija odnosno dobar poznavalac robe koju prodajete.
CVEĆARA NA KLIK
Online prodaja cveća je sve popularnija. I ako još uvek ima kupaca koji vole da kupuju direktno, da biranju i gledaju na licu mesta šta kupuju ( ja sam jedan ot tih ) ima sve više onih koji vole da kupuju na internetu pa bi trebalo da se otvorite i ka takvim kupcima. Ovde je bitno da imate kvalitetne fotografije i dobar opis proizvoda. Ako se odlučite za ovakav tip prodaje, potrebno je da imate i odgovarajuće vozilo kojim ćete dopremiti cveće do adrese kupca.
KAKO PRIVUĆI I ZADRŽATI KUPCA?
Tržišna potražnja za svežim cvećem, posebno u gradskim sredinama, je često konstantna, a prodaja svežeg cveća može da se obavlja i na lokalnim pijacama ili direktno na vašem pragu što se često dešava kod mnogih proizvođača. Bitno je obezbediti kvalitetan i svež proizvod kako biste zadobili poverenje kupaca. I uvek budite iskreni i spremni da date odgovarajući savet. Saslušajte šta kupac traži i onda dajte ono što mislite da je njabolje za njegovu baštu. Zadovoljan kupac će uvek da se vrati a dace i preporruku.
NIŠTA BEZ DOBROG MARKETINGA
I ako ste sve lepo upakovali, organozovali ste se, morate da imate u vidu da ako niko nije čuo za vas, onda džaba sve. Dakle marketing ( reklama ) je od velikog značaja. Međutim kada reklamirate sebe i svoje proizvode uvek istaknite prednosti i nemojte da pričate o onome što nije istina. Prilikom planiranja proizvodnje cveća potrebno je da odvojite deo sredstava i za marketing i toga bi trebalo da se držite dokle god mislite da se bavite tim poslom. Bez dobrog marketinga nema ni dobre prodaje. Reklamirajte se ne početku kako bi skrenuli pažnju na sebe a posebno u momentu kada vam najbolje ide. E to je ključ za dugi boravak na tržištu, jer se za reklame daje najviše kada vam najbolje ide. Tako da uz odgovarajući marketing, kvalitetne proizvode i usluge, i razumevanje potreba tržišta, proizvodnja cveća može postati izuzetno uspešan posao koji donosi zadovoljstvo i materijalnu korist.
Ako razmišljate da nakon čitanja ovih redova krenete u proizvodnju cveća i da bi podigli nekakav plastenik, evo teksta o tome kako se sa malo para može podići dobar plastenik.